poniedziałek, 22 stycznia 2018

#25 Intuicja


Dlaczego intuicja wyprzedza logiczne myślenie?

Intuicja po prostu daje Ci sygnał, podsuwa Ci najlepsze rozwiązanie.

Dlaczego logika tak nie potrafi?

Moim zdaniem logika nigdy nie dorośnie do tego stopnia co intuicja.

Intuicja bierze pod uwagę wszystko.

Również to co jest poza zrozumieniem.  

Jest po prostu najlepszym rozwiązaniem dokładnie dla Ciebie, 

dokładnie w tej chwili.

Logika to po prostu zbiór tego, czego się nauczyłeś do tej pory.

Nie nauczyłeś się tej chwili, 

nie wiedziałeś co się wydarzy.

Dlatego umysł nie wie co robić.

Zresztą w momencie jakbyś zaczął analizować, 

straciłbyś tą chwilę.

Doszedłbyś do rozwiązania po jakimś czasie, 

lecz byłoby już za późno.

Już jest następna chwila.

Tamta przeminęła bezpowrotnie.

Tamto rozwiązanie już nie zadziała, jest przestarzałe.

Świat się zmienił.

Robi to spontanicznie, tanecznie, z nieuchwytną gracją.

Umysł tworzy hałas w Twojej głowie, 

gdyż cały czas analizuje, tworzy obrazy, porównuje, krytykuje, zachęca, zniechęca.

Intuicja działa tylko wtedy, gdy nie jesteś zajęty analizą.

Jest cichutkim głosem, 

jest delikatną dłonią ciągnącą Cię w pewną stronę.

Nawet nie wiesz dlaczego, lecz serce zaczyna Tobie bić szybciej niż do tej pory.

Czujesz ekscytację.

Czujesz, że żyjesz.

Nie myślisz o przeszłości, nie myślisz o przyszłości, 

ekscytujesz się ponieważ doznajesz chwili teraźniejszej.

Nie wiesz czego się spodziewać, 

dlatego wyłączasz myślenie.

Doznajesz nieba na Ziemi.

W ciszy dzieje się wszystko.

W hałasie dzieje się tylko to, co hałasuje.

Cisza jest pełnią, całością,

a hałas jest tylko próbą interpretacji jakiejś drobnej cząstki, części.


Cisza to chwila obecna, 

tu i teraz...


15 komentarzy:

  1. Dzięki serdeczne za inspirujący tekst <3 Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł, aby połączyć wewnętrznego introwertyka z ekstrawertykiem. Tylko chwila obecna jest prawdziwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fanty tekst, taki pod refleksje wchodzacy i nie wiem dlaczego im bliżej końca tym bardziej ekscytujący :D - jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Tak właśnie się czułem pisząc ten tekst :)

      Usuń
  4. Świetny tekst ! A intuicja bardzo często u mnie wyprzedza myślenie !

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny tekst! Nie jeden raz ta moja intuicja mi uratowała tyłek ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi intuicja nie raz ułatwiła drogę w obcym kraju :]

    OdpowiedzUsuń
  7. Solidna paczka przemyśleń. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam intuicje i jeszcze nigdy mnie nie zawiodła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też tak można myśleć, chociaż to nie jest mój sposób :-)

    OdpowiedzUsuń